Revolut, în colaborare cu Reveal Marketing Research, a realizat un studiu prin care a dorit să afle care este percepția românilor în legătură cu aplicațiile financiare și soluțiile digitale de management al banilor, în ce măsură aceștia consideră că îi ajută să-și mențină controlul asupra banilor și să fie mai responsabili cu finanțele personale.

Una dintre primele concluzii, probabil deloc surprinzătoare, e că produsele financiare digitale sunt din ce în ce mai atractive, deoarece simplifică viața de zi cu zi. Drept dovadă, unul din trei respondenți declară că ar fi interesați să obțină conturi de economii și carduri de credit prin intermediul unei platforme digitale în anul următor.

De asemenea, 62% dintre respondenți folosesc des aplicații de gestionare a banilor pe parcursul unei săptămâni, în timp ce 35% din populație consideră că acestea sunt utile pentru a-și îmbunătăți situația financiară și, într-o măsură mai mare, utilizatorii fintech (43%) față de non-utilizatori (28%).

În plus, șase din zece români folosesc soluții fintech pentru că acestea sunt mai ieftine (58%) și mai rapide (57%) decât serviciile tradiționale, oferind în același timp fiabilitate și securitate (37%).

Fintech-ul, un domeniu cu o notorietate și o rată de adopție în creștere accelerată, în rândul românilor

Chiar dacă fintech-ul este un sector financiar relativ tânăr, sondajul a arătat că 78% dintre români au auzit de soluții fintech sau de aplicații financiare, iar 47% dintre aceștia le folosesc în prezent.   

Dacă aruncăm o privire mai atentă asupra rezultatelor, observăm că notorietatea soluțiilor fintech și adopția acestora sunt mai mari în rândul bărbaților, al segmentului de vârstă 25-44 de ani, și printre cei cu studii superioare, decât în cazul restului eșantionului.

În ceea ce privește brandurile din piață, Revolut este aplicația fintech cu cea mai largă și mai loială comunitate din România, aproape 80% dintre utilizatorii fintech fiind clienți Revolut și aproape jumătate dintre aceștia utilizând aplicația timp de cel puțin un an (48%).

Foto: Dreamstime