Casa de brokeraj pe burse internaţionale XTB, listată pe bursa de la Varșovia și lider in industria fintech, a publicat rezultatele financiare preliminare pentru prima jumătate a anului 2023.

Într-un mediu de volatilitate mai redusă pe piețele financiare și de mărfuri în T2 2023, compania a raportat un profit net de peste 91 milioane Euro în S1 2023. Activitățile intense de marketing au dus la un număr record de clienți noi, precum și la creșterea activității lor de investiții.

În prima jumătate a anului 2023, compania a înregistrat un nou record în acest domeniu, dobândind peste 167.000 de clienți noi comparativ cu 101.000 cu un an mai devreme. Creșterea înregistrată este de 65,5%. În paralel, numărul de utilizatori activi a atins, de asemenea, un nivel record, cu o creștere anuală de 44,4%, de la 190.000 în S1 2022 la 274.00 la închiderea S1 2023.

Potrivit Irinei Cristescu, General Manager XTB România, anul acesta, piețele de capital au fost mai liniștite decât în anii trecuți, iar volatilitatea mai redusă nu a oferit aceleași oportunități de investiții. În mod normal, acest lucru s-ar fi tradus printr-o diminuare a interesului clienților și potențialilor clienți pentru burse, reflectându-se direct în rezultatele companiei.

Însă lucrurile nu au stat așa pentru XTB. Mai mult, popularitatea pe care acțiunile cu deținere o au în rândul investitorilor români și numărul de clienți care aleg să acceseze piețele financiare prin intermediul lor sunt în continuă creștere.

„Trendul ascendent pe care au început să se înscrie rezultatele companiei în ultimii ani a continuat să se mențină. XTB a introdus anul acesta produse noi, a optimizat procese deja existente, iar evenimente precum introducerea acțiunilor fracționate sau implementarea noului regim fiscal au crescut accesibilitatea piețelor financiare pentru categorii din ce in ce mai extinse de clienți. Totodată, au venit în întâmpinarea nevoilor clienților existenți. Pentru XTB România, mai mult decât în cazul altor sucursale ale grupului, interesul investitorilor este foarte crescut pentru acțiunile cu deținere, care la XTB se pot tranzacționa cu comision zero pentru rulaje mai mici de 100.000 Euro pe lună”, spune Irina Cristescu.

În perioada raportată, XTB a generat un profit net de 91,3 milioane Euro, comparativ cu 103,3 milioane Euro în anul anterior (o scădere de 11,6%). Veniturile operaționale în prima jumătate a anului 2023 s-au ridicat la peste 177 milioane Euro comparativ cu 180 milioane Euro în S1 2022 (o scădere de 1,4%).

Cheltuielile operaționale din prima jumătate a anului 2023 au însumat 74 milioane Euro, cu peste 16 milioane Euro mai mult decât în perioada similară a anului anterior. Cele mai semnificative creșteri (plus șapte milioane Euro) s-au înregistrat la capitolul costuri cu remunerația și beneficiile angajaților, dat fiind ritmul de dezvoltare accelerat al companiei și al numărului de angajați. Costurile de marketing au crescut cu aproape șapte milioane Euro, majoritatea acestei creșteri fiind generată de investițiile mai mari în campaniile de marketing online.