Revolut a lansat Activități, o secțiune de unde clienții pot rezerva și achiziționa atracții turistice în nenumărate destinații de vacanță de pe glob, având posibilitatea de a primi înapoi până la 10% din preț (se aplică termeni și condiții).

Serviciul nu percepe comisioane sau taxe și este disponibil pentru toate planurile Revolut, pentru clienții din Regatul Unit și Europa. Indiferent că își doresc să fotografieze Parisul din Turnul Eiffel, să străbată deșertul pe o cămilă sau să își planifice un tur istoric personalizat în castelele transilvănene, inclusiv în castelul lui Dracula, turiștii găsesc peste 300.000 de Activități, inclusiv din România, și își pot alege cu Revolut viitoarea experiență memorabilă din vacanța 2023.

Fintech-urile și digitalizarea favorizează „economia experienței”

Vara trecută, după ridicarea restricțiilor de mobilitate impuse de pandemia de COVID-19, cei mai mulți români au reluat călătoriile și vacanțele, cheltuind sume mult mai mari, mai ales pentru experiențe inedite. Așa numitul fenomen al „turismului de răzbunare” (revenge travel) a contribuit la creșterea cheltuielilor cu turismul în partea a doua a anului trecut, iar tendința de creștere s-a menținut și în primul semestru al anului 2023.

Tot mai multe fintech-uri și aplicații care au integrate verticale de lifestyle și călătorii, cum este Revolut, încurajează un nou tip de atitudine față de ofertele turistice, cea a experiențelor și experimentării. Inclusiv în România devine tot mai vizibil această tendință, care nu este neapărat recentă, fiind identificată încă din 1998, de Pine și Gilmore, și definită astfel: „o economie în care întreprinderile creează evenimente memorabile pentru clienții lor, iar memoria însăși devine produsul”.

Preocupați să profite din plin de viitoarea vacanță, tot mai mulți turiști preferă acum, în epoca post-COVID, să își aleagă din timp experiențele memorabile din vacanțele viitoare. Multe dintre aceste activități sunt documentate și rezervate pe platforme digitale sau cu aplicații, mai puțin la fața locului.

Platformele online și aplicațiile integrează de multe ori feedback din partea altor turiști, aduc beneficii și discount-uri, elimină timpul pierdut cu statul la cozi sau pentru documentarea și stabilirea planului de vizită. Pur și simplu fac aceste experiențe mai simplu de ales, de obținut, planificat și accesat.

Această tendință este susținută de rezultatele cercetărilor cu privire la intențiile turistice ale consumatorilor. Un studiu realizat de Dynata pentru Revolut, în prima parte a anului 2023 , indica faptul că românii sunt atrași, în vacanțe, de descoperirea peisajelor și a atracțiilor turistice locale (67%), de gastronomia specifică acelui loc (52%), de tradițiile și evenimentele locale precum carnavalurile, festivalurile sau sărbătorile locale (45%).

Turiștilor români le mai plac și călătoriile în parcuri și rezervații naturale (38%), vizitele în muzee și galerii de artă (35%) sau să cumpere suveniruri și obiecte artizanale de la meșteri locali.

În schimb, le displac aglomerația (23%) și grevele din transporturi, grevele pe aeroporturi sau ale operatorilor de transport în comun (20%). Cu atât mai mult, soluțiile digitale sunt binevenite dacă elimină timpul pierdut la coadă la bilete sau cu identificarea unor atracții turistice potrivite familiei, abia la fața locului.

Și cifrele referitoare la plăți indică un apetit în creștere pentru experiențe și activități diverse în timpul vacanțelor și weekend-urilor prelungite. Un utilizator mediu Revolut din România a cheltuit peste 1.154 de euro pentru turism în primele șase luni ale anului 2023 (medie lunară/ client), potrivit datelor interne ale aplicației.

Cheltuiala medie a unui utilizator pentru atracții turistice în primul semestru a crescut cu 38% față de primul semestru al anului trecut, ajungând la 270 de euro (medie lunară/client), în timp ce numărul tranzacțiilor pentru plata acestei categorii de servicii a fost în creștere cu 31% (sem. I 2023 vs. sem. I 2022).

Cum își pregătesc utilizatorii Revolut experiențele memorabile din vacanțele 2023? 

Deoarece preferința turiștilor pentru experiențe noi sau inedite este evidentă, noua funcționalitate Revolut Activități îi va ajuta pe aceștia să își pregătească vacanțele sau călătoriile din timp, alegând activități care să transforme concediile în amintiri speciale.

Pentru a rezerva o astfel de experiență, utilizatorii trebuie să acceseze secțiunea Activități din Hub. Clienții noi trebuie să descarce mai întâi aplicația de pe Google Play sau Apple Store și să se înregistreze în Revolut. După parcurgerea procesului de Know Your Customer (KYC) vor avea acces la toate funcțiile specifice planului ales, inclusiv la Activități.

Utilizatorii pot căuta locații, atracții sau activități utilizând filtrul de loc și de timp (după data dorită) și pot selecta intervalul potrivit.

Plătind cu Revolut pentru activitatea aleasă, clienții pot primi cashback instant imediat după rezervarea cu succes a experienței turistice selectate. Cashback-ul este de 3% pentru planurile Standard și Plus, 5% pentru Premium, 10% pentru Metal și Ultra.

Această funcție specifică unui stil de viață alert completează alte servicii oferite de Revolut pentru călătorii, cum ar fi rezervarea cazării cu Sejururi, posibilitatea de a împărți nota de plată între mai mulți utilizatori, schimbul valutar în peste 30 de monede, asigurarea de călătorie inclusă în abonament, pentru planurile cu plată.

Odată cu lansarea noului plan financiar, Ultra, în luna iunie 2023, Revolut a introdus pentru clienții Ultra și acoperirea pentru anularea călătoriei din orice motiv. Clienții Ultra pot beneficia de o asigurare care acoperă până la 5.000 de euro pe an pentru zboruri cu avionul, biletele de tren, cazarea sau biletele la evenimente anulate din diverse motive (se aplică termeni și condiții).