Revolut a atins pragul de 2 milioane de clienți pe piața locală, după 4 ani de prezență în România.

Din mai 2018, când a avut loc lansarea oficială pe piața locală, până în iunie 2022, clienții români au realizat aproximativ 520 de milioane de tranzacții și au folosit aplicația pentru plăți, schimburi valutare, pentru a economisi în „pușculițe” digitale, dar și pentru investiții în criptomonede.

Utilizatorii locali au descoperit, în timp, și alte utilizări ale Revolut, cum ar fi: realizarea de donații către organizații neguvernamentale prin caracteristica Donații, gestionarea cheltuielilor familiei cu Revolut Junior sau rezervarea cazării, pentru vacanțe, prin funcționalitatea Sejururi.

România este, în prezent, a doua cea mai mare piață de retail din lume pentru Revolut, după Marea Britanie, cu o rată de penetrare națională, în rândul populației active, de 26% (notă - potrivit Institutului Național de Statistică, populația ocupată a României era de 7,7 milioane persoane, la 1 ianuarie 2022).  

Mai mult, Bucureștiul este primul oraș Revolut din UE, iar unul din trei locuitori de vârstă activă este client Revolut (notă - potrivit Direcția Regională de Statistică București, populația ocupată a Bucureștiului număra 1,1 milioane persoane, la 1 aprilie 2022).

Profilul clientului Revolut din România este următorul: are, în medie, 36 de ani, locuiește într-un oraș mare, cu peste 250.000 de locuitori.

Topul primelor 10 orașe din România este următorul: ​​București (420.000 clienți), Iași (68.000), Cluj-Napoca (65.000), Timișoara (56.000), Brașov (50.000), Constanța (46.000), Craiova (34.000), Galați (29.000), Ploiești (28.000), Sibiu (26.000).

„În urmă cu patru ani, când ne-am lansat operațiunile în România, Revolut făcea pionierat cu primii aproape 20.000 de clienți, aceia care ne-au descoperit aplicația chiar înainte de intrarea oficială pe piață. La acel moment, doar 9,7% din populația României folosea internet banking, după cum arată statisticile oficiale. În 4 ani, procentul localnicilor care folosesc internetul în scopuri bancare și financiare a crescut la 18,5% și mai este loc de îmbunătățire în condițiile în care suntem sub media UE, din 2021, de 58%. În același timp, Revolut în România a devenit unul dintre performerii companiei, cu aproximativ 500.000 de clienți noi incluși anual, consolidându-și poziția pe piața locală prin lansările de noi produse financiare. Suntem hotărâți să inovăm continuu, aducând tot mai multă inovație în viața clienților noștri. Pentru 2022, intenționăm să adăugăm credite de nevoi personale și produsul Pay Later, alături de alte caracteristici relevante pentru stilul de viață al clienților noștri, dar și funcționalități pentru a spori controlul cheltuielilor, servicii de asigurare și protecție personală și a familiei, extinderea ofertelor personalizate pentru afaceri”, a spus Gabriela Simion, Director General al sucursalei Revolut din România.

Potrivit unui studiu realizat de Reveal Marketing Research în rândul utilizatorilor de fintech, în iunie 2022, Revolut este cea mai populară soluție de acest tip, la nivel național, 78% dintre respondenți declarând că sunt utilizatori ai super-aplicației financiare britanice. Studiul a fost făcut prin metoda CAWI, pe un eșantion reprezentativ la nivel național, format din 1.256 respondenți, +18 ani, în mediul rural și urban. 

316 milioane de euro, trimise prin Revolut de românii din străinătate în 2021

Românii au folosit, inițial, Revolut pentru transferuri instantanee (internaționale și naționale) și pentru a cheltui ca un localnic în peste 150 de țări. Treptat, clienții au descoperit și cursul de schimb avantajos în peste 30 de valute și ușurința de a efectua plăți, online și offline, direct in-app, contactless sau cu smartphone-ul.

De la lansarea în România, clienții au cheltuit, în medie, 19 EUR/ tranzacție, în primul rând pentru a face achiziții de alimente și produse din magazine alimentare sau supermarketuri, dar și pentru divertisment și utilități.

Retaileri precum Mega Image, Lidl, Profi, Carrefour, Auchan, benzinării precum OMV, Petrom, MOL, Rompetrol și platformele de car-sharing precum Bolt și Uber au fost comercianții cu cel mai mare număr de tranzacții, din mai 2018 până în prezent.

Pe măsură ce românii au descoperit viteza, siguranța și ușurința de utilizare a Revolut, super-aplicația a devenit contul curent de zi cu zi pentru un număr tot mai mare de clienți locali.

Doar în ultimele 12 luni, numărul tranzacțiilor a crescut cu 70% și volumul total al tranzacțiilor cu +48% (iulie 2021 - iunie 2022 față de iulie 2020 - iunie 2021).

Clienții Revolut din România nu fac doar plăți în magazine sau pe platforme de comerț electronic, dar folosesc, de asemenea, super-aplicația pentru a economisi sau pentru a trimite bani familiilor.

De exemplu, sumele de bani trimise cu Revolut înapoi acasă de românii care trăiesc și lucrează în străinătate au crescut de la aproximativ 20 milioane EUR în 2018 la 316 milioane EUR în 2021.

Facilități la îndemână

Datorită simplității și securității sporite a produsului, funcționalitățile care ajută la controlul cheltuielilor, Recompensele (cashback) și seif-urile Vaults s-au adăugat pe lista de preferințe a utilizatorilor români.

Un client poate beneficia de cashback de până la 10% oferit prin Recompense pentru achizițiile efectuate de la peste 30 de parteneri din diferite categorii - electronice și echipamente IT, călătorii, modă, sport, divertisment, sănătate, alimente și magazine alimentare.

Pentru clienții Metal și Premium, Revolut a adăugat un pachet de asigurare care include protecție pentru urgențe medicale în străinătate, pentru anularea călătoriei, întreruperea călătoriei, bagaje pierdute sau întârziate și acoperire pentru sporturi de iarnă.

Planul financiar Premium oferă, de asemenea, acoperire pentru copiii sau persoanele aflate în întreținere până la vârsta de 17 ani, iar Metal include, suplimentar, și acoperirea extinsă pentru răspunderea de călătorie și franșiza la închirierea de autoturisme.

Din mai 2018 până la finalul lunii iunie 2022, clienții români au creat peste 924.000 de Seifuri, iar în ultimele 12 luni, comportamentul de economisire a devenit și mai vizibil, numărul clienților care au creat seifuri Vaults crescând cu 64% (iulie 2021 - iunie 2022 față de iulie 2020 - iunie 2021).

Primele 3 monede preferate de clienții români Revolut au fost: EUR (47% din suma totală economisită de la lansarea pe piața locală), RON (35%), USD (10,3%).

Instrumente pentru investiții

Milioane de clienți români au, de asemenea, posibilitatea de a investi în criptomonede și tranzacționare, direct în aplicație. În ultimele 12 luni, numărul clienților români care investesc în criptomonede a crescut cu 140% față de anterioarele 12 luni.

Cele mai populare tokenuri sunt Bitcoin (BTC), Ethereum (ETH), Ripple (XRP), Cardano (ADA), Skale (SKL), iar clienții locali pot investi în 66 de tokenuri.

Toate criptomonedele sunt disponibile pentru clienți indiferent de planul deținut, iar clienții Standard pot face upgrade la planuri cu plată pentru a reduce comisioanele (comision de 1,5% per tranzacție pentru clienții Premium și Metal, 2,5% pentru Standard și Plus). Suma minimă de la care un utilizator poate investi în criptomonede este de 1 EUR.

Revolut Junior

De la lansarea sa pe piața locală, în mai 2020, Revolut Junior, un produs conceput pentru copii și adolescenți cu vârste cuprinse între 6 și 17 ani, a a devnit util în a educa utilizatorii cu privire la instrumente financiare.

O extensie a contului Revolut al părintelui, Revolut Junior poate fi folosit pentru achiziții pe platforme de e-commerce, pentru a plăti în magazin sau a retrage bani la bancomat, dar are și câteva caracteristici cheie pentru a ajuta copiii să câștige, să-și gestioneze banii și să cheltuiască.

Peste 150.000 de clienți locali folosesc Revolut Junior pentru a le oferi bani de buzunar copiilor lor și pentru a le stabili provocări și obiective financiare, fiecare având o valoare financiară asociată.

Produse bancare digitale

Din martie 2021, Revolut Bank UAB, entitatea bancară licențiată de Banca Lituaniei și supravegheată de Banca Centrală Europeană, și-a extins licența bancară specializată în România.

Revolut Bank are scopul de a propune produse bancare competitive suplimentare și de a aduce o protecție mai mare conturilor clienților români, până la 100.000 EUR conform Protecției Depozitelor, garantată de compania de stat lituaniană Asigurarea Depozitelor și Investițiilor.

De asemenea, Revolut a introdus IBAN-ul local pentru clienții de retail români, fiind una dintre primele piețe care a dezvoltat acest avantaj pentru utilizatori. Din iunie 2022, IBAN-ul local în lei a fost pus la dispoziție și pentru clienții business.

Sursă foto: Revolut