FGO a automatizat complet integrarea în sistemul RO e-Factura al ANAF-ului. Cu alte cuvinte, toate companiile care au relații cu entități de stat, respectiv toate cele care comercializează unul dintre cele 900 de produse cu risc fiscal ridicat pot emite automat factura prin FGO, fără alte costuri pentru softuri sau contabilitate.

De la 1 iulie, firmele sunt obligate să-și identifice produsele ale căror facturi trebuie înregistrate în Spațiul Privat Virtual (SPV) al ANAF-lui, iar acest lucru poate presupune și costuri suplimentare.

FGO este unul dintre jucătorii de pe piața soluțiilor complete de facturare online, integrare cu contabilitatea și organizarea digitală a afacerii.

La finalul anului 2021, în România, erau active 1,2 milioane de companii (persoane juridice, exclus ONG-uri, PFA-uri, cabinete de avocatură și alte cabinete independente). Dintre acestea, peste 700.000 de CUI-uri unice sunt facturate prin FGO.

Din totalul lor, 11.500 reprezintă entități de stat care, potrivit datelor contabile disponibile în FGO, sunt facturate de cel puțin 15% dintre companiile înregistrate în platformă, prin urmare, cel puțin 10.000 de firme care utilizează FGO vor încărca automat din platformă facturile în SPV-ul ANAF.

„Facturarea în RO e-Factura este foarte stufoasă, iar un antreprenor care nu utilizează un soft de facturare online precum FGO va pierde mult timp în realizarea pașilor de înregistrare în sistem. La fel de mult timp se va pierde și în relația cu contabilitatea pentru că trebuie identificate produsele cu risc fiscal ridicat pe care respectivul le comercializează. Noi am realizat deja maparea articolelor de genul, iar utilizatorii FGO au opțiunea să urce automat factura la ANAF. Automatizarea cu e-Factura este disponibilă în FGO, la abonamente pornind de la 100 lei/an”, a spus Valeriu Filip, co-fondator FGO. „Încă din 2017, de la lansarea platformei, ne-am dorit să eficientizăm timpul antreprenorilor, managerilor și al contabililor. Dacă facem un calcul, noi, prin FGO, am salvat aproape 1 milion de ore cauzate de dubla operare a informațiilor în contabilitate.”

Primele care au facturat prin FGO, încă de la începutul acestui an, când integrarea cu sistemul e-Factura a fost disponibilă în platformă, au fost agențiile de turism și unitățile de cazare care acceptau vouchere de vacanță, acestea fiind obligate încă de la 1 aprilie să deconteze prin sistemul statului.

„Probabil, companiile vor avea o perioadă de tranziție, pentru emiterea facturilor în relația cu B2G și B2B prin e-Factura, înainte de a fi amendate. Pentru moment, nu există un termen până la care firma trebuie să înregistreze factura în SPV-ul deschis la ANAF, ci doar obligativitatea de la 1 iulie de a emite astfel factura”, a mai afirmat Valeriu Filip.

Cele peste 75.000 de firme care utilizează FGO beneficiază gratuit de această integrare, în baza abonamentului. Softul FGO este dezvoltat în parteneriat cu Saga Software, unul dintre cele mai utilizate programe de contabilitate din România, eficientizând astfel relația antreprenor - contabil.  

Platforma FGO a fost dezvoltată de compania de software i-Tom Solutions și lansată la 1 ianuarie 2017. În prezent, peste 75.000 de companii folosesc FGO pentru facturare și gestionarea online a afacerii. Pachetul FGO pentru emiterea rapidă de facturi și înregistrarea automată în contabilitate este gratuit, iar abonamentele mai complexe care includ și soluții de gestionare a afacerii pornesc de la 100 lei/an.   

Sursă foto: FGO