Începerea unui parteneriat cu Agrii România, furnizor de tehnologii performante și servicii agronomice, dar și investiția în consolidarea parteneriatelor strategice cu Adobe (Magento) și platforma enterprise de comerț digital VTEX, sunt unele dintre mișcările importante de business ale diviziei eCommerce din prima jumătate a acestui an. 

Potrivit reprezentanților Zitec, în ultima perioadă a existat un interes în creștere din partea companiilor pentru migrarea către platforme de eCommerce flexibile și competitive. Peste 80% dintre clienți au optat pentru soluții de eCommerce integrate, capabile să susțină un număr mare de produse și vizitatori concurenți pe site și care permit modificări rapide în funcție de nevoile de business.

Dezvoltarea de servicii inovatoare pe zona de plăți și livrare, modulele software personalizate și diverse integrări care facilitează adoptarea unei strategii omnichannel s-au regăsit, de asemenea, printre cele mai frecvente solicitări venite din partea magazinelor online.

Tot mai mulți retaileri se adaptează noilor tendințe din eCommerce pentru a maximiza experiența digitală oferită clienților. Comerțul conversațional continuă să se dezvolte odată cu utilizarea accentuată a aplicațiilor de chat live și a chatbot-urilor pentru cumpărături online.

Conform Spectrm, platformă de marketing conversațional, 67% dintre europeni folosesc aceste canale pentru a comunica mai rapid cu brandurile despre produsele și serviciile lor și pentru a se documenta înainte de achiziția finală. Pe același trend ascendent, live shopping-ul devine parte integrantă a strategiilor tot mai multor companii, având în vedere creșterea de 86% la nivelul consumatorilor europeni care au cumpărat articole în urma unor astfel de sesiuni, arată un studiu Statista.

Diversificarea serviciilor de plată prin implementarea unor metode inovatoare precum Buy Now, Pay Later (BNPL), unde aplicațiile de acest fel au înregistrat, doar în Europa, aproximativ zece milioane de descărcări în prima jumătate a anului, conform unui studiu al platformei de analiză SensorTower, dar și platformele de marketplace sau de tip dropshipping sunt printre soluțiile inovatoare adoptate de companii pentru a rămâne competitive.   

Conform reprezentanților companiei, și în acest an s-au continuat eforturile de creștere susținută a echipei prin atragerea de oameni talentați și pe dezvoltarea continuă a competențelor tehnice atât din cadrul echipei de eCommerce, cât și din afara ei.

Astfel, în perioada aprilie-iulie, compania a desfășurat un program de internship ce a oferit participanților posibilitatea de a deprinde cunoștințe de PHP, Magento 2 și oportunitatea de a implementa un proiect pe platforma Magento. În perioada următoare, compania continuă procesul de recrutare, cu posturi disponibile precum PHP Magento Developer, Senior PHP Magento Engineer sau VTEX Developer.