Plata cu cardul nu mai este de mult un domeniu fantastic sau ceva ce să ne sperie, a devenit o obișnuință, un lucru normal, rapid și ușor.

Probleme? Doar atunci când nu merge rețeaua de acceptare (foarte rar), cade internetul sau când unii comercianți nu acceptă plata cu cardul. Atunci e mai complicat, trebuie să ne scotocim prin buzunare, mai ales dacă am cumpărat deja ceva, nu am întrebat dacă putem plăti cu cardul și nu avem nici bani cash la noi. Iar un bancomat e la vreo 500 de metri distanță. Și dacă mai și plouă…

Ei bine, pentru a evita asemenea situații și pentru a încuraja plățile digitale, băncile au lansat tot felul de soluții, adaptate tuturor afacerilor. Mai mult, și guvernul a adoptat legislație prin care să crească adopția, astfel că de la 1 ianuarie, legea 370/2022 obligă toți operatorii economici, indiferent de domeniul de activitate, care au avut încasări mai mari de 50.000 lei în cursul anului precedent, să accepte plata cu mijloace electronice.

O soluție simplă, eficientă și utilă pentru comercianții care nu își doresc POS-uri fixe este acceptarea cu POS mobil, instalat direct pe un telefon deținut de respectivul comerciant.

ING Bank a lansat în urmă cu 1 an o astfel de soluție, o inovație digitală, aplicația ING SoftPOS, așa cum scriam aici.

Un comerciant are nevoie să deschidă relația cu banca sau dacă este deja client, să aibă un dispozitiv cu sistem de operare Android, să își instaleze aplicația și, gata, respectivul comerciant este disponibil pentru plățile digitale.

La fel ca toate soluțiile de plată ale băncii, ING SoftPOS îndeplinește cele mai înalte standarde de securitate. În consecință, ING furnizează soluția prin două aplicații separate: ING SoftPOS - certificată CPoC (Contactless Payments on COTS) și ING SoftPOS PIN PAD - o aplicație dedicată capturării și criptării PIN-ului plătitorilor, certificată de instituții acreditate de Visa și Mastercard.

Soluția în doi pași conferă siguranță comercianților și clienților, însă nu complică experiența de plată pentru client.

ING SoftPOS în practică

Pentru că s-a împlinit deja 1 an de când ING Bank a lansat această inovație, am vrut să vedem care sunt rezultatele, disponibile în materialul următor.

Ne-am întâlnit cu Directorul Dezvoltare carduri în cadrul băncii, Cristian Lia, care ne-a spus că, în acest an, clienții au primit foarte bine soluția, dovadă creșterea acesteia, atât ca număr de tranzacții, volume tranzacționate, cât și opțiuni implementate.

„Ultima opțiune implementată este cea de multi-merchant, care înseamnă că un comerciant care rulează mai multe locații poate folosi același terminal pe locații multiple. Cu alte cuvinte, dacă un livrator lucrează pentru o cofetărie și o brutărie, el poate încasa atât pentru cofetărie, cât și pentru brutărie, separat, pe același terminal”, a spus Cristian.

Și pentru că pe piață mai sunt soluții asemănătoare, ceea ce a făcut diferit ING Bank a fost ca, de la început, să fie alături de clienți și să realizeze un instrument care să răspundă nevoilor acestora.

Un prim aspect avut în vedere a fost flexibilitatea. „Asta înseamnă că poți să-ți transformi orice telefon cu sistem de operare Android într-un POS. Nu mai ești restricționat la acel POS clasic în 1, 2 sau 3 modele.”

Mobilitatea a fost un alt factor luat în considerare, pentru că poate fi folosit oriunde, indiferent că vorbim de locații fixe sau mobile, așa cum au nevoie curierii sau livratorii.

Ușurința și rapiditatea sunt alte două aspecte importante de menționat, pentru că nu mai este nevoie de vizita unei firme pentru instalare sau testare. În plus, portalul de administrare este unul intuitiv și prietenos, iar clientul își poate administra tranzacțiile, își poate gestiona utilizatorii, magazinele, poate vedea rapoarte cu tranzacții sub forma unor dashboard-uri.

Și, nu în ultimul rând, costurile, care sunt reduse față de produsul clasic al băncii.

„Costurile sunt 100% transparente. Nu există cost de administrare. Există un comision per tranzacție de 0,6%, respectiv 0,8%, în funcție de pachetul ales”, a mai spus Cristian.

Ce urmează?

Soluția ING SoftPOS ajută toate felurile de comercianți, indiferent că sunt mici, mijlocii sau chiar mari, pentru că și aceștia au fost încântați de produs, folosindu-l pentru echipele lor de pe teren.

Rezultatele după un an sunt foarte bune. 1 din 4 clienți cu POS are ING SoftPOS, iar la nivel de tranzacții există o tendință crescătoare, între 30% și 50% volume tranzacționate și a fost deja depășit pragul de 100.000 de tranzacții pe lună, realizate cu ajutorul acestei soluții.

Pentru cei care se întrebau de aplicația mPOS, această a fost închisă în luna martie și înlocuită cu ING SoftPOS.

Cristian Lia a spus că următorii pași sunt legați de creștere, evoluție și continuă inovație.

„Dacă ne referim la funcționalități, ne gândim la integrarea soluției cu sistemele de case de marcat. Sunt clienți care au cerut acest lucru, suntem aproape și vrem să rezolvăm provocările lor. O altă funcționalitate pe care vrem să o lansăm este pre-autorizarea, un tip de tranzacție foarte folosit în domeniul HoReCA. În domeniul hotelier, spre exemplu, se folosește foarte des.”

Funcționalitățile principale ale aplicației:

  • Vânzare sau refund
  • Multi-currency, clienții pot accepta plăți în lei sau euro;
  • Multi-merchant;
  • Generarea de rapoarte de tranzacții în timp real;
  • Administratorul companiei poate genera sau defini în orice moment un nou utilizator în portarul de administrare.

ING SoftPOS e o soluție rapidă, simplă și ușor de folosit pentru oricine vrea să accepte plata cu cardul.

Revenim cu alte inovații în materialele următoare. Până atunci stați informați și alegeți inteligent!

Foto: Dreamstime

Transcriptul pentru acest articol a fost realizat cu ajutorul soluției software Vatis Tech care asigură cea mai bună acuratețe în limba română (95%).