BRD Groupe Société Générale și-a prezentat, astăzi, „principalele orientări” ale planului său de acțiune pentru perioada următoare, intitulat „Horizons 2025”. Printre acestea se numără capitalizarea pe piețele cu un potențial de creștere ridicat sau dobândirea poziției de lider în materie de finanțare verde în România. 

„Planul nostru Horizons 2025 abordează viitorul BRD din trei perspective principale: satisfacția clientului și digitalizare, tranziția către sustenabilitate și eficiența liniilor de business. Această strategie se traduce prin executarea viziunii noastre de a consolida relația pe termen lung cu clienții noștri, persoane fizice și juridice, oferind mai multă personalizare și un parcurs omnicanal. Prin Horizons 2025, BRD dorește să-și întărească poziția pe piața românească, să fie lider în tranziția energetică spre sustenabilitate și să ofere mai mult sprijin economiei și societății românești”, precizează François Bloch, CEO-ul BRD Groupe Société Générale.


Horizons 2025: O poziție „solidă” pe o piață cu un potențial de creștere important

„Piața românească are în continuare perspective semnificative de creștere, remarcându-se printr-un grad încă scăzut de intermediere financiară, prin comparație cu media Uniunii Europene, și un potential încă și mai important în ceea ce privește serviciile cu valoare adăugată precum asigurările și managementul activelor”, se arată într-un comunicat al băncii.

BRD, care se consideră drept un „reper” pe piața românească, având în vedere atât poziția sa „solidă”, cât și nivelurile de rentabilitate, este „foarte bine” poziționată pentru a valorifica acest potențial de creștere în anii următori. Astfel, capacitatea băncii de a oferi o gamă completă de servicii financiare prin intermediul unor filiale specializate în asigurări, gestiunea activelor sau soluții de leasing, va juca un rol semnificativ.


Digitalizare. „Mai multă” personalizare pentru o „mai bună” servire a clienților

În sfera personalizării serviciilor sale pentru clienți, BRD distinge 4 categorii, persoanele fizice, afacerile mici (small businesses), clienții corporate, precum și cele destinate activităților pieței. 

Pentru persoanele fizice, asocierea unei oferte multicanal cu un grad ridicat de personalizare va „consolida” atașamentul clienților, potrivit BRD. Mai mult, aceasta va sprijini vânzarea încrucișată, în special la nivelul produselor cu valoare adăugată înaltă, precum sunt asigurările sau gestiunea activelor, conform băncii.

Pentru afacerile mici, Horizon 2025 include soluții personalizate, „simple” și „digitalizate”, precum și un acces „mai ușor” la creditare.

Cât despre clienții corporate, obiectivul în următoarea perioadă este de a confirma poziția băncii de partener privilegiat pe termen lung prin excelența în „execuție, simplitate și receptivitate”. Capacitățile digitale ale băncii vor continua să fie îmbunătățite la nivelul serviciilor cotidiene (plăți, trade finance, factoring, carduri, e-commerce), așteptându-se ca acestea vor aduce mai multă valoare adăugată în procesele de creditare.

Legat activitățile de piață, vectorii creșterii țin atât de diversificarea gamei de produse de investiții, cât și de dezvoltarea capacităților digitale, „în special” prin intermediul soluției de e-trading.


BRD, lider în materie de finanțare verde în România?

Potrivit BRD, banca are „ambiții importante” în domeniul ESG (Environmental, Social, and Governance). Acestea reprezintă atât sprijinirea clienților în procesul de tranziție energetică, cât și dobândirea poziției de lider în materie de finanțare verde în România.

Doar anul trecut, BRD a acordat cel mai mare credit verde din România, în valoare de 250 de milioane de euro și a intermediat prima emisiune de bonduri corporative legată de obiective de sustenabilitate.

Până în 2025, aceasta are „ambiția” de a acorda, cumulat, finanțări sustenabile de peste un miliard de euro.

Planul Horizons 2025 „consolidează” și mai mult angajamentul pe termen lung al BRD față de societatea românească, în special în materie de educație, cultură și sport, conchide banca. Astfel, aceasta anunță că își va continua implicarea în programe de impact precum Scena9, Scoala9, Alfabetar, Mindcraft Stories, BRD First Tech Challenge sau parteneriatul cu handbalul românesc.

Credit foto: 18985940 / Brd © Viorel Dudau | Dreamstime.com