Serviciul de coaching financiar este oferit în toate unitățile BCR cu ajutorul unei platforme de analize de date dezvoltată în laboratoarele digitale ale băncii. Astfel, începând din ianuarie 2022, peste 130.000 de români au beneficiat de o astfel de experiență și au reușit să-și conceapă, alături de experții BCR, un plan pentru o bunăstare financiară pe termen lung. 

Dana Dima, vicepreședinte Retail & Private Banking BCR, a spus că banca încurajează dialogul financiar, în locul celui comercial și, din acest motiv, propune clienților soluții concrete pentru planurile și obiectivele lor de viață.

„Cu ajutorul echipelor din laboratoarele digitale ale BCR, am dezvoltat și instalat în unități o platformă de coaching financiar, prin care, cu ajutorul datelor și tehnologiei, putem să le oferim concret clienților noștri un plan financiar gratuit de bunăstare pe termen lung. Platforma utilizează analize de date și poate oferi o perspectivă concretă asupra vieții financiare din trecut, prezent și viitor. Platforma a fost implementată în fază pilot la mijlocul anului 2021, iar din ianuarie 2022 este 100% operațională în toată rețeaua de unități BCR. Peste 130.000 de români au decis să lucreze la un plan financiar împreună cu colegii mei din unități, bucurându-se de această experiență. Sunt oameni de la care am învățat, am aflat care sunt preocupările lor, planurile și mai ales obiectivele pentru viitor. Ne propunem să ne întâlnim cu și mai mulți clienți în perioada următoare care să beneficieze gratuit de serviciul de coaching financiar”, a mai spus Dana Dima.


În urma interacțiunilor de coaching financiar, oamenii au luat o serie de decizii cu privire la planurile lor financiare pe termen scurt, mediu și lung.

  • Preocupare pentru viitor: 54% dintre cei care au apelat la serviciul de coaching financiar și-au propus să își constituie un fond de urgențe, primul pas pentru un buget echilibrat și solid. În primele patru luni ale anului curent, clienții care au beneficiat de coaching financiar la BCR au generat 25% din totalul cererilor de constituire a unui produs cu economisire regulată înregistrate de bancă, iar 31% au decis să se gândească la perioada pensionării, alegând astfel o pensie privată Pilon 3;
  • Asigurarea vieții și a bunurilor personale: un procent semnificativ de 38% dintre clienții care au beneficiat de coaching financiar și-au stabilit drept obiectiv protecția suplimentară, un aspect crucial ce poate fi atins prin utilizarea produselor de asigurare adecvate;
  • Diversificarea economiilor și investițiilor: 22% dintre oamenii trecuți prin platformă și-au dorit să crească și să diversifice investițiile astfel încât să își înmulțească banii în mod eficient;
  • Un proces de decizie mai simplu: 20% dintre clienții care au parcurs coachingul financiar au început deja să se gândească la obiectivele pe termen mediu și lung și au decis, în primele 90 de zile, să aplice pentru un produs de economisire, precum și să diversifice investițiile astfel încât să își înmulțească banii în mod eficient.